Groove hour - Half-Time Shuffle


       
  • Scurtă istorie 

Half-time Shuffle-ul a apărut la sfârșitul anilor ’60, în apogeul muzicii Soul ( un gen muzical derivat din Jazz) care este caracterizat prin  pulsația de triolet ( swing feel ) și backbeat-ul pe timpul 3 (nu pe 2 și 4 cum se găsește de regulă în Pop, Rock, Blues, ș.a)
  • Toboșari care au contribuit la dezvoltarea acestui groove

Pentru a urmări evoluția half-time shuffle-ului cu diverse influențe și variații, am ales 3 personalități care au contribuit masiv la îmbunătățirea acestui groove. Mai departe au influențat generații de toboșari și de muzicieni, totodată contribuind substanțial la revoluționarea tehnicii drumming-ului și a istoriei muzicii. 


Începem cu : 


                                     Bernard Purdie 

                                   - Home at last ( “Aja” - 1977, Steely Dan )

                             


- Babylon Sisters ( “Gaucho” - 1980, Steely Dan )




continuând apoi cu:


                                     John Bonham 

                 - “Fool in the rain” ( “In through the out door”- 1979, Led Zeppelin )

              



și încheiem desigur cu: 


                                                      Jeff Porcaro 

                                        - “Rosanna” ( “Toto IV”- 1982, Toto )





  • Impactul și influența în istoria muzicală

Pe lângă acești toboșari remarcabili, doresc să adaug încă două nume mai puțin cunoscute, dar la fel de importante, care au avut un rol esențial în ceea ce semnifică half-time shuffle-ul și anume :

Norman Roberts ( “Please return my love  to me”- Temptations, Live at the Copa, 1968 ) 

și 

Ramon Tiki Fulwood ( “Loose Booty”- America eats its young, Funkadelic, 1972 )



  • De ce este important să avem în repertoriu acest groove și cu ce ne ajută?

Prin propria lor abordare, s-au dezvoltat modalități diverse de interpretare, muzicalitate, de influențare a unui gen muzical pentru a-l colora și a-l scoate din obișnuit, de a încuraja explorarea muzicienilor și creativitatea lor.


 Pentru a deveni un muzician complex sau un toboșar bun ( cum preferă mulți să se catalogheze) este esențial ca atât latura tehnică cât și cea interpretativ-muzicală să se dezvolte în paralel. De la a înțelege că o cultură muzicală nu poate fi redată pe acest instrument fără aprofundare ( istorie, audiții, vizionări și bineînțeles multă practică ). Iar ca redarea să fie cât mai calitativă trebuie să sune bine și să ne simțim bine în timpul procesului ( aici intervin tehnicile care ne ușurează și salvează asltfel încât munca să fie eficientă și plină de satisfacții ).


Celor interesați de a-și îmbunătăți independența, de a deveni mai fluenți și confortabili cu acest groove, le recomand “Commandments of the half-time shuffle” de 

toboșarul Zoro.



Nu uitați să dati SUBSCRIBE pe blogul nostru pentru a primi notificări în momentul în care apar articole noi!

De asemenea ne găsiți pe Facebook - Tooftaff  și Instagram - Tooftaff Drummers 



Bonus! 

Pentru cei care vor să studieze shuffle-ul avem pregătite exercițiile potrivite!




Și un mic sample din cartea lui Zoro 













Comments