Made in Romania - Husele de bețe - Baraka Drums și povestea fondatorilor



  Oamenii minunați, întotdeauna se inspiră din mediul înconjurător apoi ajung să creeze lucruri cât mai practice, utile și desigur nu omit estetica. 
   Fiind toboșar, mă interesează tot ce înseamnă acest univers, de la muzică, echipamente chiar și accesorii. 
   Călătorind pe internet, am descoperit un brand românesc ce mi-a captat atenția.

   Este vorba despre Baraka Drums din Timișoara și iată povestea din spatele acestui brand, faceți cunoștiință cu Andrei Gudiu.

  Salutare Andrei, povestește-ne puțin despre tine, când ai descoperit această dragoste pentru tobe?

  Salutare tuturor!
  Înainte să știu de existența tobelor sau de folosirea percuției în muzică țin minte că tot timpul băteam în lucruri și îmi plăcea să fac muzică în acest fel. Îmi amintesc cum încă din gimnaziu îmi înnebuneam colegii și profesorii făcând din băncile școlii, tobe. Am avut ritmul de mic și îmi placeau tobele fără să știu de existenta lor si fără să le înteleg. Până târziu nu am avut posibilitatea să cânt la nici un instrument de percutie iar când s-a întâmplat am fost foarte fericit.
.





Cum ți-a venit ideea numelui Baraka Drums?

  Istoria “Baraka” a început cu mulți ani în urmă, înaintea existenței ”Baraka Drums”. În una din vizitele mele și a soției mele în Kenya am primit acest nume de la un African, acesta fiind ”Baraka”, care înseamnă “Binecuvântare”. Soția mea fiind Designer Vestimentar a început o afacere cu rochii de mirese pe care am hotărât să o numim “Baraka Bridal”, pentru că prin profitul acestei afaceri ne doream sa fim o “ Binecuvântare” pentru copiii și oamenii mai puțin norocoși din Kenya. Când am hotărât să începem această linie de produse pentru tobe am vrut să păstrăm aceelași nume deoarece la bază are aceeasi viziune și așa a apărut ”Baraka Drums”.


       









În momentul  în care ne desfășurăm activitatea, ne dăm seama că dorim un produs bazat și adaptat nevoilor noastre, povesteste-ne despre creatia ta?

  Am fost sătul să văd același material negru folosit la absolut toate husele posibile: de bețe, de cinele, de chitară, nu contează, este aceelași material de calitate slabă. Dacă vrei ceva mai de calitate, mai special se poate găsi cu greu în străinătate și la un preț destul de mare. 
De aici mi-a venit ideea să facem huse “custom made”, de calitate și pe gustul fiecărui artist.        Toți tobarii știu că atunci când ai nevoie de o cheie de acordat toba nu se găsește niciunde. De ce să nu ai în husa de bețe un suport de cheie de tobă?

Cine te mai ajuta în acest proiect, în crearea designul-ui produsului?

 Cum am menționat și mai sus, soția mea Consi, care este Designer Vestimentar și un artist pe care îl respect foarte mult mă ajută să pun în aplicare ideile mele. Cântând la tobe am foarte multe idei de acesorii utile dar fără ea nu le-aș putea pune în practică.

 Ce materiale folositi și până unde vă gândiți să dezvoltați acest brand?

 Materialul folosit pentru produsele noastre este în principal o piele ecologică foarte rezistentă la uzură și ușor de curățat.

 Am foarte multe idei de proiecte și doresc să le pun în aplicare pe cât mai multe din ele mergând cât mai departe în tot ce înseamnă acesorii de tobe: huse complete sau doar pentru o pereche de bețe, huse de tobe și de cinele, huse tip genți, accesorii atașabile, suport de cheie tip breloc, accesorii tobe și chiar perii de tobe. Multe din produse se fac la comandă în funcție de cerințele clienților, de exemplu huse pentru instrumente de percuție: shakere, cajon, djembe, etc.



Pentru cei care vor să urmărească Baraka Drums și sunt interesați de aceste huse, dați un like pe Facebook și un follow pe Instagram la linkurile de mai jos.

https://www.facebook.com/barakadrums

https://www.instagram.com/baraka_drums/



Ce mesaj ai pentru toboșarii toofaff în aceste perioade tranzitive și schimbătoare?

Chiar dacă este o perioadă mai grea cred că trebuie să privim partea bună a lucrurilor și să fim conștienți de cantitatea mai mare de timp pe care o avem la dispoziție. Este o perioadă bună să facem mai mult ceea ne place, să fim creativi și să repetam mai mult la tobe sau la orice alt instrument. În această perioadă a început și ”Baraka Drums”.








Comments