Secretele toboșarilor partea a 6-a - Tooftaff Survival Interview - Teodor Ciobanu



 Am avut tot felul de încercări în pandemie să reformulez o introducere pentru aceasta serie de interviuri cu toboșari, ținând cont de modul în care s-a văzut și s-a simțit întreaga situație la nivel global. (știu, pare că a durat o veșnicie dar, iată-ne aici!)

       Ce am învățat noi, cei din comunitate, din această perioadă schimbătoare, neprevăzută, este că: ,,În mijlocul oricărei probleme, întotdeauna exista o oportunitate''. Această deviză o poți exploata în nenumărate situații și contexte. Trebuie să ai voință, imaginație și putere de adaptare în situații reale. 

     Comunitatea Tooftaff este prezentă în viața toboșarilor români, aducând nota optimistă, constructivă, dorința de a aduna oameni în spațiul real sau digital, de a fructifica idei, inovații în domeniul socio-cultural și muzical, din sfera românească și nu numai. 

Seria de interviuri Tooftaff Survival abia a început, așa că așteptăm mesajele tale cu propuneri.

Like, follow, share și subscribe! 

Facebook:  https://www.facebook.com/tooftaff

Instagram: https://www.instagram.com/tooftaffdrummers

TikTok:      https://www.tiktok.com/@tooftaffdrummers

Youtube:    https://www.youtube.com/user/tooftaff1

            

Invitatul din această săptămână la Tooftaff Survival Interview, este

Teodor Ciobanu!


Salutare Raluca și comunitatea ToofTaff.

Ce muzică ai descoperit în această perioadă (link - share)

Dacă vorbim strict de perioada de carantină, am așa:

Cea mai mare descoperire muzicală pe care am avut-o, a fost D'Angelo, cu primele două albume din discografia lui, Brown Sugar (1995) și Voodoo (2000). Îmi dau seama cum pentru unii nu e deloc o știre nouă, dar pentru mine, D'Angelo a fost un nume care îmi tot apărea prin diverse interviuri ale altor muzicieni, și îl tot lăudau. În cele din urmă am zis să dau o ascultare și am fost plăcut surprins. Groove-uri periculoase de tobe și bas (pe al doilea album se află la tobe Questlove de la The Roots, la bas Pino Palladino, pe amândoi îi apreciez mult),   au orchestrații interesante, sound mișto, iar D'Angelo care cântă foarte bine, transmite o energie plăcută.

 Brown Sugar (dintr-un oarecare motiv, piesa asta este blocată, pe youtube dacă vrei să o asculți o vei găsi în playlistul albumului)

    -    https://www.youtube.com/watch?v=VaV7oCyFXaY    -  

-   Restul albumului - 

https://www.youtube.com/watch?v=hF7j3ak7fRw&list=PLj0iicDFTqJr8--ztYXoBDcVfOYIGSoZr       




În subiectul tobelor, aș putea spune că cea mai importantă descoperire este Nate Smith, care mi se pare în momentul de față incredibil. Un album bun de început este KINFOLK: Postcards from Everywhere (2017). Totul făcut de el, totul sună foarte bine. Un jazz modern, care pentru mine e foarte plăcut. El ca toboșar merită studiat, e foarte fresh în abordarea pe care o face. Personal, îmi place maturitatea cu care cântă la tobe, exact ce trebuie când trebuie, dar dacă trebuie să dea drumul la artificii, are în arsenal o bombă nucleară.


 

                                           KINFOLK: Postcards from Everywhere

Ca o ultimă mențiune, aș preciza și albumul Swimming (2018) - Mac Miller. Nu știam nimic de el, până acum ceva timp când am dat peste piesa  Dang!, care este un featuring cu Anderson .Paak (mare fan .Paak), melodie care mi-a plăcut. Piese preferate de pe album: "Come back to Earth" și "What's the Use?" cu Thundercat la bas, care îmi place mult.


                                            "Dang! "Mac Miller ft. Anderson .Paak




Ai avut parte de momente dificile sau presiuni în cadrul carantinei?

Nu chiar. Poate la început când toată lumea a luat-o razna și nu găseam nicăieri paste sau alte alimente de bază sau hârtie igienică. În rest, exceptând lipsa concertelor, aș putea spune că a fost o perioadă benefică pentru mine.


Ai învățat ceva nou în această perioadă, lucruri de care nu mai aveai când să le faci, iar acum că a fost timp, ai avut ocazia?


Nu știu ce să zic. Într-adevăr, mi-am redescoperit răbdarea, în sensul în care, dacă ceva nu ține de mine, nu are rost să-mi creez de unul singur stres sau cine știe ce probleme, altfel îmi devin propriul inamic. Pe plan muzical, pe lângă studiul la tobe, am avut mai mult timp să învăț mai multe lucruri ce țin de producția muzicală și songwriting, o parte a muzicii din care mai am multe lucruri de învățat dar privesc totul cu entuziasm. Pe lângă asta, am început ușor ușor studiul la pian, iar ca obiectiv a fost să învăț lucrurile de bază ca mai încolo să mă ajute la dezvoltarea orchestrațiilor, să dezvolt linii de voce și să învăț  și eu un instrument cu note (cum ar spune orice alt instrumentist care nu e toboșar).


Ce părere ai despre ceea ce se întâmplă în industria muzicală? 

Personal, cred că se întâmplă lucruri bune și sunt toate șansele ca lucrurile să devină din ce în ce mai bune. 

Sigur, pe alocuri cu toții ne lovim de întâmplări obscure sau chiar de evenimente neplăcute dar cred că peste tot se întâmplă asta, nu doar la noi. Așa merge treaba. Dar dacă e să fac o comparație între ce se întâmplă acum și ce se întâmpla acum poate 10-15 ani (unele lucruri trăite, altele din auzite) eu zic că lucrurile se îmbunătățesc. Sunt optimist.


Ce părere ai despre reprofilare sau lucrul la un nou job dar și continuitatea activității muzicale?

M-am gândit de multe ori la asta. Înainte să ma înscriu la facultatea pe care am facut-o, eram și încă mai sunt atras de  editare video și orice ține de sfera cinematografică. Nici eu nu știu dar poate la un moment dat voi aprofunda mai intens și  subiectul ăsta. Dar cu toate astea, indiferent ce se întâmplă în jurul meu, indiferent de situația în care mă aflu, tot timpul ajung iar la muzică, fie că o ascult sau cânt. E domeniul care îmi place cel mai mult și în care mă simt cel mai confortabil,  iar din cauza asta, cu greu aș vedea o reprofilare. Așadar, activitatea muzicală va continua.

Mulțumesc pentru acest interviu și spor la treabă !


Comments