Bine ai venit pe singurul blog al comunității de toboșari din Romania - Tooftaff Romanian Drummers!
După cum te-am obișnuit, în fiecare an, am prezentat aspecte din viața toboșarilor români, fie că a fost vorba de interviuri, workshop-uri sau chiar petreceri și demonstrații stradale.
Anul acesta este unul aparte pentru noi toți din comunitate, deoarece Tooftaff împlinește 10 ani!
Seria de interviuri Tooftaff Survival este în plină desfășurare, așa că așteptăm mesajele tale cu propuneri, sugestii.
Like, follow, share și subscribe!
Facebook: https://www.facebook.com/tooftaff
Instagram: https://www.instagram.com/tooftaffdrummers
TikTok: https://www.tiktok.com/@tooftaffdrummers
Youtube: https://www.youtube.com/user/tooftaff1
Invitatul din această săptămână la
Tooftaff Survival Interview,
este
- Ce muzica ai descoperit în aceasta perioadă?
A fost o perioadă bună pentru a asculta și reasculta trupe și toboșari care m-au inspirat în activitatea mea de-a lungul timpului. Pentru că timpul mi-a permis, am ascultat albume întregi, concerte înregistrate sau sesiuni de studio.
Iată câteva exemple:
Porcupine Tree: Fear of a Blank Planet, Anesthetize (Live Album -Tilburg, Netherlands); Pineapple Thief: Your Wilderness; Pendragon: Not of this world; Tool: Fear inoculum, Lateralus, Undertow ș.a.
Din recomandările colegilor am descoperit și muzica lui Martin Miller.
live-urile de la NPR Music Tiny Desk
https://www.youtube.com/channel/UC4eYXhJI4-7wSWc8UNRwD4A
sau Paste Studio NY
https://www.youtube.com/channel/UC_PscE_7n8SiMspieMGMK_A.
Cea mai delicioasă descoperire a fost totuși trupa Colt Clark and the Quarantine Kids
https://www.youtube.com/watch?v=w7HOUmHGr9Y
- Ai avut parte de momente dificile sau presiuni in cadrul carantinei?
A fost și este o perioadă dificilă în continuare pentru industria muzicală. Nu doar din punct de vedere financiar, cât și a pierderii susținerii și interesului pentru domeniul artistic.
După instalarea stării de urgență am încercat să trec în online cu majoritatea activităților. Am început să predau online și am încercat să compensez atelierele pe care le țineam, cu diferite video-uri creative și educative pentru copii.
https://www.facebook.com/musichub.cluj/photos/a.2019594931661906/2563891933898867/?type=3&theater
Cu colegii de trupe am încercat să păstrăm legătura, să înregistrăm câte ceva de la distanță și să rămânem optimiști cu privire la ceea ce urmează să se întâmple.
- Ai invatat ceva nou in aceasta perioada, lucruri de care nu mai aveai cand sa le faci, iar acum ca a fost timp, ai avut ocazia?- fie pe plan muzical, new skills sau chiar in materie filozofica sau spirituala?
A fost o perioadă foarte bună pentru a pune lucrurile pe hârtie, a planifica și a reflecta asupra ce a fost și ceea ce urmează să fie. Am reușit să structurez câteva programe pentru centrul educațional MusicHub, pe care probabil le vom implementa curând. Tot aici, am reușit să facilitez un atelier în live streaming, cu puțini participanți, dar cu un rezultat satisfăcător.
Am reușit să îmi structurez mai bine conținutul predat fiind nevoit să folosesc platformele online (GooleClassroom), platforme pe care am continuat să le folosesc chiar dacă am revenit la întâlnirile față în față (cu mască ☺ ).
Am pus pe hârtie rutina zilnică pentru tobe, mi-am stabilit câteva obiective personale și am încercat să mă țin de ele.
- Ce părere ai despre ceea ce se întâmplă în industria muzicală?
Personal, consider că deciziile de relaxare și strategiile elaborate pentru a soluționa problemele industriei muzicale (organizarea de concerte și evenimente) au fost superficial gândite. Drept dovadă, observăm anumite limite impuse în anumite contexte, dar în altele, aceste limite nu există, deși riscul de transmitere a bolii este același.
Deși o inițiativă de lăudat, un exemplu sunt concertele în aer liber care au avut loc în perioada aceasta în centrul Clujului. La concert oamenii stăteau pe scaune, cu mască, la 2 metri distanță unul de celălalt (chiar dacă au venit împreună). Înafara gardurilor, oamenii stăteau în grupuri, fără mască, puteau dansa și beneficiau, zic eu, de o atmosferă chiar mai plăcută decât cei din interior. În astfel de contexte, tind să cred că strategiile de organizare a evenimentelor, au fost tratate superficial.
Din punctul meu de vedere, autodisciplina publicului este mult mai importantă decât implementarea unor metode rigide de distanțare socială.
- Ce parere ai despre reprofilare sau lucrul la un nou job dar si continuitatea activitatii muzicale.
Am fost mereu genul de persoană care a lucrat în domenii multiple și nu am putut niciodată să caracterizez una din muncile mele drept full-time job.
Deși poate unii dintre noi se vor gândi și la reprofilare, muzica e o artă importantă și puternică și chiar dacă vor exista dificultăți în continuare, sunt convins că se vor găsi soluții pentru a o readuce în sfera de interes a oamenilor.
Comments
Post a Comment