Dali Mraz - Christmas Special Interview

(Dali Mraz - at Drumeo ) copyritght Drumeo


Dali Mraz (nascut in Ostrava, Rep. Ceha) este un compozitor, tobosar, co-fondator al platformei europene de educatie si de asemenea el este membru al companiei QQ Studio. Acesta este recunoscut la nivel global de catre platforma Drumeo care mai apoi au devenit parteneri in crearea albumelor semnate de catre Dali. El este reprezentat la nivel global al produselor DW Drums, Zildjian, Vic Firth, Remo, Gewa si SlapKlatz, totodata organizeaza masterclasses, “drum clinics” dar si workshop-uri pentru categorii intregi de muzicieni, impreuna cu Mike Terrana, Todd Suchermann, Benny Greb, Gergo Borlai sau Chris Coleman. 

Eu am aflat despre Dali Mraz in perioada in care, colegul si bunul nostru prieten Marius Pop incepuse colaborarea impreuna cu el, in proiectul Dali Marz Group.

album cover 

 Este un proiect muzical in care se regasesc elemente de progressive si fusion din repertoriul creat de Dali, pe albumul muzical intitulat Level 25.
 In acest proiect se regasesc si Martin Gudics (bass,Ungaria), Federico Malaman (bass, Italia), Anton Davidyants (bass, Rusia).




La scurt timp am avut prilejul sa il cunosc pe Dali prin Marius, in cadrul unui workshop ce se organizase in Bucuresti, in 2018. 

Personal mi s-a parut un om prietenos care emana bucurie si energie, efectiv te impingea sa ii urmezi pasii si sa participi si tu la propria dezvoltare, incurajandu-te. Mi-a aratat calitatile lui legate de comunicare fapt pentru care m-a inspirat, am descoperit continut muzical nou dar am si pastrat legatura cu el.

(Marius Pop, Dali Mraz, Jean Piloiu, Raluca Pascaru, Marcel Moldovan)



Cu alte cuvinte, a fost un eveniment in care ne-am distrat copios si am creat amintiri frumoase.



Fara alte introduceri, acesta este un scurt interviu care sper sa va deschida si mai mult catre curiozitatea din industria muzicala si despre dezvoltarea personala. 




Cine te-a indrumat catre instrumentele de percutie respectiv tobe si cum te-a facut sa iti dezvolti dragostea pentru ele?
D: Totul s-a intamplat in jurul varstei de 6 ani, copil fiind, parintii mei au descoperit ca am foarte multa energie, de fapt au descoperit ca eram hiperactiv. Tobele au venit in viata mea la momentul potrivit, iar totul a inceput sa prinda contur. Am aflat cat de variate sunt instrumentele de percutie dar si modul in care canti, poate sa iti ofere posibilitati infinite. 

Am auzit ca te ocupi si de compozitie si de productie muzicala, povesteste-ne mai multe despre aceste laturi ale tale. 
D: Job-ul meu principal este pe partea de compozitie. Lucrez cu firme pe productie cinematografica si compun muzica pentru o varietate de subiecte si genuri. De cele mai multe ori lucrez pe compozitii dedicate orchestrelor. Eu am crescut cu muzica clasica si ma folosesc foarte mult de ea. Pentru mine tobele au reprezentat un instrument muzical ce imi inspira bucurie, este locul unde ma joc si experimentez. Astfel cele doua universuri s-au unit si au inceput sa se influenteze una pe alta, compozitia si cantatul la tobe. Tot timpul m-am intrebat cum ar arata un tobosar care ar canta la tobe
precum s-ar canta la pian.

Pe langa calitatile tale muzicale, ai reusit sa dezvolti si o afacere dar si cunostintele despre afaceri, cat de mult te bucuri de acest proces, lucrezi cu o echipa pentru dezvoltare?
D: Pentru mine, latura afacerilor si dezvoltarea lor reprezinta un punct important in care imi dezvolt interesul. De-a lungul timpului am tot construit echipe cu care sa lucrez, insa sunt momente in care tu trebuie sa te ocupi personal de anumite detalii. Daca ai viziunea, trebuie sa ai grija cum dezvolti. Am prieteni extraordinari care sunt specializati pe diverse departamente cum ar fi specializarea in grafica, etc. Ei deja imi cunosc pe mine dar si  modul de lucru. In opinia mea, muzicianul ar trebui sa cunoasca sau sa creeze un echilibru intre activitatea muzicala dar si vizibilitatea lui pe piata ca oamenii sa il observe si sa lucreze cu el. Sunt foarte importante aceste aspecte tinand cont de volumul de munca si de intensitatea ei.


Cum ti-a venit ideea sa dezolti o noua metoda pentru studiul la tobe? 
Cat a durat sa o perfectionezi?
D: Interesul meu principal a fost sa imi imbunatatesc metoda de studiu. Am inventat un sistem unde am organizat toate informatiile acumulate si le-am sintetizat intr-o aplicatie ce te ajuta si iti urmareste toata evolutia si procesul de invatare. De aceea am creat site-ul meu www.dalimraz.com unde elevii mei au posibilitatea sa gaseasca un sprijin si o directe, astfel sa ajunga sa studieze cat mai eficient posibil. Mi-a luat 10 ani sa concentrez toate cunostiintele mele in dezvoltarea aplicatiei. Eu consider ca acest rezultat va ajuta foarte muti oameni. La ora actuala chiar ajuta foarte multi tobosari. 

Care este cel mai frumos sau important moment din viata ta?
D: Cel mai important moment din viata mea este cu siguranta nasterea fiului meu. Mi-a schimbat viata si modul de a percepe lumea si totul se reflecta in viata mea profesionala. 

 Daca ai avea puterea sa te intorci in timp, ce i-ai transmite, sau ce l-ai sfatui pe tanarul Dali ?
D: I-as spune sa faca ceea ce face in mod normal, firesc. Totul este un proces natural de dezvoltare in urma experientelor care la randul lor ne modeleaza. Practic fiecare tanar trebuie sa treaca prin toate procesele necesare: de la bucurii, dezamagiri, stres, mandrie, umilinta si constientizare. 

 Ce le recomanzi atat tobosarilor romani si internationali de pe tooftaff si nu numai, legat de propria dezvoltare in industria muzicala?
D: Este foarte important sa ne dam seama ca traim intr-o perioada fantastica, o era interesanta a tehnologiei. Ai capacitatea sa iti creezi sunetul tau propriu, personal, poti sa accesezi si sa te conectezi in cateva secunde cu locuri si oameni noi din alte colturi ale lumii. Creativitatea reprezinta cheia. Este un proces fascinant si daca creezi ceva vei experimenta cu noi senzatii, sentimente. Oamenii ar trebui sa creeze, sa se conecteze si sa inoveze. Nu ma refer numai in muzica dar si in viata de zi cu zi. Viata este dificila, iar in fiecare an sunt convins de acest fapt, cu toate acestea, poti sa creezi in orice conditie. Muzicienii ar trebui sa creeze mai mult. Este meseria noastra, iar noi ar trebui sa apreciem acest fapt.



Comments